Maand: mei 2018

Heukelummers met lintje

In Heukelum hebben heel wat mensen in het verleden een lintje of wel een Koninklijke onderscheiding ontvangen, wie dit zijn kunt u tot 2009 na lezen op onze website. Mocht u nog informatie hebben met mensen die ook een onderscheiding hebben ontvangen dan horen wij dit natuurlijk graag zodat wij deze aan de lijst kunnen

Programma 4 Mei herdenking

De 4 Mei herdenking vindt plaats op de begraafplaats van de Nederlands Hervormde kerk te Heukelum. Aanvang 19:45 herdenking bij het oorlogsmonument, met om 20.00 uur: Last Post- Twee minuten stilte en het Wilhelmus en om 20.15 uur de afsluiting met koraalmuziek en bloemlegging. Locatie: Oorlogsmonument in de Torenstraat bij de Nederlands Hervormde kerk Heukelum

4 mei wegafsluiting oude kern.

Tijdens de 4 mei plechtigheid aankomende vrijdag bij de kerk is er geen verkeer mogelijk op de in rood aangegeven straten (Kerkplein, Evert Noolstraat, Rooijenburg, Torenstraat) De afsluiting is vanaf 19:15 tot circa c.a. 20:15uur van kracht.

Tour de Waal op 5 mei

Tour de Waal is hét Vrijheidsevenement aan beide oevers van de Waal. Met extra veerpontjes worden de oevers met elkaar verbonden en gaan we al fietsend ontmoeten, beleven en samen de vrijheid vieren! Hoogtepunten: de parachutisten, het droppen van Waalbroodjes en veel muziek, poëzie en theater. Alle dijken zijn versierd met oranje linten.