Uithangen van de Nederlandse vlag

De Oranjevereniging Heukelum heeft haar activiteiten voor de Koningsdag en 4 en 5 mei moeten annuleren vanwege de Corana crisis. Wij vragen uw begrip hiervoor!
Vanuit de gemeente West-Betuwe hebben wij een verzoek tot het uithangen van de Nederlandse vlag gekregen, het zou een mooi gebaar zijn als we hier gehoor aan geven. Vlaggen:
Omdat de activiteiten o.a. rond 4 en 5 mei dit jaar door omstandigheden vooral vanuit huis plaatsvinden, vraagt het Nationaal Comité 4 en 5 mei aan heel Nederland om op 4 mei de vlag thuis de hele dag halfstok te hangen ter nagedachtenis van de oorlogsslachtoffers en op 5 mei de vlag uit te steken om de vrijheid uit te dragen alsmede als eerbetoon aan hen die ons 75 jaar geleden hebben bevrijd. *
De Oranjevereniging vraagt aan alle inwoners van Heukelum om zoveel mogelijk de vlag uit te hangen tijdens Koningsdag (vlag met Oranje wimpel), Dodenherdenking (vlag halfstok) en Bevrijdingsdag (vlag zonder wimpel). Zo laten we met elkaar zien dat we deze belangrijke dagen niet zijn vergeten en hierbij stilstaan door het uithangen van de Nederlandse driekleur!
Oranjevereniging Heukelum